Çarşamba, Kasım 23, 2005

Elişini Söyle

Sevgili Tuhfe cevabım biraz gecikti. Kusura bakma.

İlk elişi yapmaya ne zaman başladınız? Neyi kimden öğrendiniz?
Elişi yapmaya ilkokul 4 veya 5. sınıfta başladım. Yaz tatillerinde yapabiliyordum. İlk olarak ince etamin üzerine çamaşır ipliği ile işlediğim peçeteler yaptım. Daha sonra örgü ve dantel ile devam ettim.

İlk yaptığınız elişini saklıyor musunuz? Fotoğrafı var mı? Peki en çok sevdiğiniz elişi hangisi, gösterebilir misiniz?
Evet, ilk yaptığım elişlerimi saklıyorum. Zaten annem onları çeyizime koymuştu. Şu anda onları mutfak takımı olarak kullanmaktayım.


Günde elişine ne kadar zaman ayırıyorsunuz?
Evişlerimi bitirdikden sonra ne kadar yorgun olursam olayım hemen elime alırım. Çalışırken de her akşam yapardım. Yani her fırsatta elişimi yapmaya çalışıyorum.

Bilmediğiniz veya öğrenmeyi istediğiniz elişi var mı?
Bilmediğim ve öğrenmeyi istediğim çok iş var tabi. Şu anda ilk aklıma gelen şu aralar moda olan kurdela işi, ahşap boyama, resim yapmak. Daha da var ama şu anda aklıma bunlar geldi.

"Bundan sonra sadece tek elişi tarzında çalışacaksınız" desek, ne seçersiniz?
Hemen dantel derim.

Sizce en zor elişi hangisi ve neden?
İğne oyası derim. Sabır isteyen bir iş.

Yaptığınız elişileriyle ilgili "mutlaka olması lazım" dediğiniz birşey var mı? (Renk, model, kullandığınız aletler, yardımcı unsurlar vb.)
Renk olarak beyaz. En çok kullandığım alet ise sökecek.

Yaptığınız örneklere isim nereden buluyorsunuz?
Örneklerime, yaptığım işin şekline ve desenine göre isimler veriyorum.

Kim olduğunu söyle, sana elişini söyleyeyim!

1- Mümkün olsa şu şöyle olsa dediğin bir fiziksel özelliğiniz var mı?
Halimden memnunum. Allah'a şükürler olsun.
2- Kendinde beğendiğin özelliğin nedir?
Sabırlı olmam, iyi bir dinleyici olmam ve sır saklamam.
3- Keşke böyle olmasın dediğiniz huylarınız var mı?
Tezcanlı olmam
4- Bu soruyu sizler cevaplayacaksınız. (Okuyucalar, arkadaşlar)
Sanal arkadaşlarım, sizlerle önceden belirleyeceğimiz bir yerde buluşacağız desem, beni kafanızda nasıl canlandırıyorsunuz. Nasıl birini gördüğünüzde "İşte bu Serpil..." dersiniz?

Ben de Nagice ve Nazlıca'yı sobeliyorum.

7 Yorum:

saat: 24/11/05 03:28 , Blogger Serra dedi ki...

Serpil ben de tezcanliyimdir, bir yandan kotu cunku bazen hemen bir seye atliyorum, bazen de cok iyi bir huy cunku isleri cabuk bitiriyorum, erken kalkan yol alir demisler.
Seni gorunce cok emn degilim kimi bekledigime dair. Belki yeni yeni tanisiyor olmamizdan kaynaklaniyor. Belki 40 yas civari 40 ustu olabilir. Insanin isminin karakterini etkiledigine inaniyorum, isminin anlami İyi geliş, büyü, güzelleş imis. E bu durumda hos bir hanim olsan gerek.

 
saat: 24/11/05 09:24 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: 24/11/05 09:29 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Merhaba Serpil hanım.
Siz yazamayış sebebinizi belirtmiştiniz zaten neden kusura bakayımki. Sizin hakkınızda bir şey söylemek biraz zorlaşacak ama olsun, tanımak için iyi bir fırsat. Titiz, becerikli, sakin bir kişiliği olan, fazla şişman sayılmayan beyaz tenli orta boylu biri geliyor aklıma. Yazdıklarımız tutmayabilir ama yaptığınız işlere gösterdiğiniz özenden ne kadar sabırlı biri olduğunuz anlaşılıyor.
Sevgiler.

(Bir önceki yorum benimdi, bir hatadan dolayı yeniden yazdım)

 
saat: 25/11/05 02:51 , Blogger NuR dedi ki...

Sevgili Serpil,
El sanatları ile uğraştığınıza göre, hassas, duyarlı bir yapınız var, bir de bu işleri çalıştığınız halde yapabilmeniz sabrınızın ve bu işlere olan sevginizin göstergesi. Dış görünüşün ne önemi var...
Sevgiyle kalın.

 
saat: 25/11/05 12:55 , Blogger NAZLICA dedi ki...

Sevgili Serpil; Dün bloğunda yeni birşey görmeyince merak etmiştim. Böyle oluyor artık,hemen alışıyoruz birbirimize. Yazdıklarını zevkle okudum.Çok marifetli ve sabırlı olduğun eklediklerinden ortaya çıkıyor.Örnek bir Türk Kadını olduğun kesin.Ailesi için çalışıp didinen ve hiç şikayet etmeyen.Görmeden, fiziksel özellikleri tahmin etmek oldukça zor, ama içimden senin beyaz tenli,orta boylu, güzel bir hanım olduğunu söylemek geçiyor.Beni sobelemişsin,teşekkürler. Hemen yazmaya çalışacağım. Sevgi ve mutluluk dileklerimle,

 
saat: 26/11/05 00:16 , Blogger nagice dedi ki...

sobe..sobe...
ama biraz geciktim.en yakın zamanda yazmaya çalışacağım..
bu arada hoş,titiz ve olgun birisi olduğunuzu düşünüyorum..
fiziksel özellik tahmini zor ama orta boylu,kumral geçti bir an içimde...
umarım bir gün buluşma sağlanır ve hepimiz birbirimizidaha yakından tanırız...

 
saat: 27/11/05 19:45 , Blogger Serpilce dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım,
benimiçin çok güzel şeyler söylemişsiniz.Çok memnun oldum. Beni çok güzel anlatmışşınız. Fiziksel özelliğime de yaklaşmışsınız. Ben 1,62 boyunda, beyaz tenli, kumral, yeşil gözlüyüm.
beni aranıza çok çabuk kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim.
Sevgiler.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa