Pazar, Ocak 01, 2006

Sobelendim

Sevgili Münevver hanım "Faydalı Bilgiler Öğreneceğim"oyununda beni sobelemiş.Teşekkürler.Ben de şu anda aklıma gelenleri sizlerle paylaşayım.Belki bunları sizlerde yapıyorsunuzdur.

1) Tuzluğumdaki tuzun rutubetlenmemesi için içine birkaç tane pirinç koyuyorum.
2)Nohutu ıslatırken bir tutam karbonat koyuyorum.
3)Baklagilleri pişirirken gaz yapmaması için l tutam kimyon koyuyorum.
4)Tavuğu haşladıktan sonra suyunun hemen kullanmıyacağım kısmını buz kalıplarına koyuyorum.Daha sonra çorba ve pilavlarda kullanııyorum.
5)Sebzeleri haşladıktan sonra rengini korumak için soğuk suya daldırıyorum.
6)Ekmeğimi buzdolabında saklıyorum.hem bayatlamayı önlüyor hemde küflenmiyor.
7)Ispanağı temizleyip ayıklayıp doğradıktan sonra ilk yıkama suyuna tuz koyuyorum.Çamurunu hemen akıtıyor.
8)Reçel kaynatırken tencerenin ağız kısmına margarin sürerek taşmasını önlüyorum.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Bende Akcahan(Semanur) ile Emeklilik günlerim(Hülya) ve Tufhe'yi sobeliyorum.
Umarım kabul ederler.

15 Yorum:

saat: 2/1/06 01:21 , Blogger Tuhfe dedi ki...

İnanın bilmediğim çok şey öğrendim sizden. Nagihana bir kez daha teşekkür etmek isterim sizin aracılığınızla, iyi ki bu konuyu düşünmüş.
Bir sobe daha sobelerim çoğalıyor sıraya koymam lazım. İyi de ben hiç pratik bir şey bilmiyorum ki, beynimi zorlayım bakayım bir şeyler biliyor muyum, kopya çekmek yok değil mi!

İyi geceler.

 
saat: 2/1/06 09:41 , Blogger nagice dedi ki...

bizimle paylaştığın bu güzel bilgiler için teşekkürler..
tuhfeciğim ayrıca teşekküre gerek yok ki.birbirimizden öğreneceğimiz çok şey olduğunu düşündüm ve böyle bir şey başlattım..

 
saat: 2/1/06 11:30 , Anonymous Adsız dedi ki...

TESEKKUR EDERIM SEVGILI SERPIL COK GUZEL BILGILER.BIRBIRIMIZIN FIKIRLERINDEN FAYDALANACAGIMIZ MUHAKKAK SEVGILER

 
saat: 2/1/06 12:42 , Blogger Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Serpil, beni sobelemişsin de benim de bazı kullandığım şeyleri yazmışsın. Bana ne kaldı, biraz düşünüp yazayım...
Yılbaşında Bolu'ya geldik ama zaten laptop'ımı götürmemiştim. 3 aile gitmiştik. Gruptan ayrılmak da olmuyor. Termal otelde kaldık ve fırsat buldukça termal havuzlara girdik. Yani 2006'ya akça pakça girdik. Biz Bolu'yu çok severiz. Yine geliriz, görüşürüz inşallah...

 
saat: 2/1/06 13:15 , Anonymous Adsız dedi ki...

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim. 3. ve 8. maddeleri bilmiyordum.
Sevgiler,

 
saat: 2/1/06 15:58 , Blogger NAZLICA dedi ki...

Ne harika tavsiyeler Serpilciğim. Reçel kaynatılırken margarin sürmeyi ilk kez duyuyorum.Paylaştığın için teşekkürler.

 
saat: 2/1/06 17:54 , Blogger Serra dedi ki...

Serpil 8 olmus, zaten aklima dogru durust bir piratik fikir gelmiyor, simdi hepten birsey kalmadi. :))

 
saat: 3/1/06 09:10 , Blogger akçahan dedi ki...

Bilmediğim konuları öğrendiğim için ve sobe için teşekkürler Serpil, inşallah faydalı olabilecek bir şeyler gelir aklıma.

 
saat: 3/1/06 19:19 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili Serpil Faydalı bilgilerin için çok teşekkürler . Bende Berrin hanımın dediği gibi 3 cü ve 8.ci maddeleri senden öğrendim.
Ayrıca kahve kavonozuna bir kesme şeker koyarsak taze kalmasını sağlarız.
Pilav pişirirken de yine 1 kesme şeker koyarsak parlak olmasını sağlarız.
Serpilcim Bloğumu ziyaretlerinden
dolayıçok teşekkür ederim.Ayrıca yorumlarınada.
Ama ben seni arkadaş listeme ekliyemiyorum . Ne yapmam lazım.
Yaşıtım bir arkadaşta başka oluyor hani 1958
Mektubu bile geçti .
Selamlar ve sevgiler SUKRANCA nın Şükranı

 
saat: 3/1/06 23:28 , Blogger Serpilce dedi ki...

sevgili arkadaşlarım,
güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu bana. benim de sizlerden öğreneceğim birçok şey vardır muhakkak ki.
sevgilerimle

 
saat: 4/1/06 16:30 , Blogger NuR dedi ki...

Sevgili Serpil,
Bu çok iyi bir paylaşım oldu, ne güzel bilmediğimiz püf noktalarını öğreniyor, unuttuklarımızı anımsıyoruz.
Sevgiyle kal.

 
saat: 6/1/06 11:39 , Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Serpil Hanım senin siteni bu gün gördüm çokmu çok beğendim siz marifetli bayanları gördükce çok mutlu oluyorum sizlerin örnek ve bilgilerinden yararlanıyoruz çok teşekkürler.yaşlı memur

 
saat: 6/1/06 13:56 , Anonymous Adsız dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

 
saat: 7/1/06 13:24 , Anonymous Adsız dedi ki...

Her ilk baharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum...iyi bayramlar...

 
saat: 7/1/06 22:51 , Anonymous Adsız dedi ki...

Serpil abla'cım teşekkür ederim yorumun için.Reçel yapılırken margarin sürülmesi bana da çok ilginç geldi.Acaba başka şeylerin taşmaması için de kullanılabilir mi :)

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa